мастър шеф 2020 Профессионалы-2. Выпуск 7 от 11.04.2020
Телематичната система за превозни средства и застраховането, основаващо се на потребители (UBI) са ключови тенденции в автомобилната застрахователна индустрия и очакват смущаваща промяна в близко бъдеще.
Дигиталните технологии преобразуват страхотно пазара на застраховки и застрахователите инвестират значително внимание, за да отговорят на очакванията на клиентите, като приемат телематична система на превозни средства. Автомобилът на клиента, интегриран с телематичната система, помага да се изчисляват застрахователните премии, които са в зависимост от разстоянието, покрито от превозното средство, скоростта, която шофьорът поддържа по време на шофиране, както и от общите навици за шофиране на клиентите, тъй като тази информация може да бъде прочетена и съхранявана от приложение за телематика и е достъпно не само за застрахователите, но и за всички заинтересовани страни.
Телематиката за превозни средства преосмисля очакванията на автомобилната застраховка и отваря нови начини да достигне до клиентите. Повишаването на телематиката на превозните средства не само променя нуждите на застрахованите, но и нарушава начина, по който трябва да бъдат доставени. Много застрахователи предлагат по-персонализирани застрахователни полици за всеки човек.
Телематиката като основен разрушител
Процесът на дигитализация, който телематиката внесе наскоро, накара общата застрахователна индустрия да се изправи и забележи и в крайна сметка навакса с тази промяна. Последните проучвания разкриха, че телематиката на превозни средства играе важна роля, за да наруши автомобилната застрахователна индустрия за положителни бизнес резултати. По този начин Big Data играе жизненоважна роля в подпомагането на застрахователите при решаването на различни предизвикателства като извличане на данни, обработка, складови данни, изграждане на път за данни за потребителски приложения и между много други чрез приемане на обширна и разнообразна структура на данните, които се правят лесно достъпна за телематичната система на превозното средство с влиянието на облачните изчисления. Контролът на достъпа на превозното средство, актуализациите в реално време на задръстванията в трафика и прогнозите за времето и много други опции за телематика на превозни средства се осъществяват дистанционно с помощта на облачни изчисления, както за клиенти, така и за застрахователи. Големите технологии за изчисляване на данни и облачни изчисления са основната система на телематичната система за превозни средства и по този начин привличат нови клиенти към застрахователните полици, като осигуряват удобство и комфорт при обслужване.
През годините автомобилните застрахователни компании успешно намаляват разликата между застрахователи и клиенти. Застрахованата от използването на телематика автомобилна застраховка набира скорост, за да отговори на удовлетвореността на клиентите с гъвкав модел на ценообразуване в сравнение с традиционния модел на ценообразуване и в резултат на това притежателите на полици могат да плащат застрахователните ставки въз основа на своето шофьорско поведение. Това е крайна трансформация, която дава на клиентите пълен контрол върху техните застрахователни премии. За да помогне на притежателите на полици за техните рискове от шофиране, моделът на потребителско застраховане (UBI) насърчава хората да шофират безопасно и да намалят риска от инциденти, случващи се чрез обратна връзка на живо, тъй като могат да спестят пари чрез подобряване на шофьорските си умения.
В САЩ застрахователните компании прилагат различни подходи в модела на потребителско застраховане и най-простият, полиците за автомобилно застраховане са в тенденция на пазара на автомобилни застраховки, като Pay As You Drive (PAYD) е един от тях. Вместо да плаща фиксирана годишна такса за премии, PAYD гарантира, че премиите се изчисляват въз основа на броя мили / километри, изминати от притежателя на полицата с помощта на телематичната система на превозни средства.
САЩ разглеждат модела на UBI като своя мрежа. Пакетът от последните успехи потвърди огромен отговор на притежателите на полици към този нов подход. Дори в много европейски страни застрахователите преминаха на следващото ниво Pay-How-You-Drive (PHYD) веднага след огромния успех на модела Pay-As-You-Drive (PAYD).
Pay How You Drive (PHYD) следи поведението на водача и стила на шофиране, премиум таксите съответно се намаляват с подобрения в поведението на водача. UBI има голям потенциален шлюз за цифрово подобряване на клиентите, в резултат PHYD създаде забележителна платформа за полиците за автомобилно застраховане, но редица застрахователи започнаха да гледат отвъд модела Pay How You Drive (PHYD) за по-добро потребителско изживяване, като разработка Manage How You Drive (MHYD), считана за следващия ход на UBI. Управление на начина, по който шофирате (MHYD) предлага отстъпка за безопасни шофьори, а също така интимира притежателите на полици за шофьорските характеристики чрез месечна обратна връзка в зависимост от резултата им за шофиране.