IUMOR SEZONUL 8 EPISODUL 8 IUMOR 8 11 APRILIE 2020
De unde a venit asigurarea? Înainte de a exista companii mari, asigurarea era gestionată în cadrul unei comunități. Dacă o persoană avea nevoie de ceva într-o comunitate sau o persoană avea un dezastru, restul comunității s-ar lega împreună și ar oferi acelei persoane ceea ce le-a fost greu să facă singure. Exemple sunt reconstruirea hambarului după un incendiu sau îngrijirea cuiva care a fost dezactivată. Pe măsură ce comunitățile au devenit mai mari, acest serviciu a fost furnizat de companii, mai degrabă decât de comunități, pentru a răspândi riscul în rândul mai multor persoane și pentru a avea un grup mai mare de resurse pentru a face față problemelor mai mari. Dacă un tifon șterge o comunitate, ajutorul ar trebui să vină din afara comunității pentru a reconstrui. Este posibil să nu existe suficienți bani sau resurse pentru a plăti acest tip de ajutor. În cazul în care această idee devine interesantă, încercați să oferiți acest serviciu cu profit. Ca în orice afacere, există costuri pentru a plăti personalul și cheltuielile generale și pentru a face față riscurilor precum persoanele care nu plătesc, reglementările sau evenimentele neașteptate. În zilele comunității, nu exista niciun motiv de profit, deoarece totul a fost echilibrat până la urmă pentru toți cei implicați.
Acest articol este scris pentru a înțelege mai bine dinamica lumii asigurărilor, astfel încât cineva să știe ce întrebări să pună cu privire la asigurare. Există o serie de lucruri de reținut atunci când echilibrați ideile de asigurare, profit, risc, nevoi și timp. Doi factori suplimentari de luat în considerare sunt taxele și opțiunile de investiții. Acest articol nu acoperă toate aspectele legate de asigurare, dar servește pentru ca cititorul să pună întrebări și să înțeleagă ce valoare oferă asigurarea.
Profit mediu
Profitul va fi întotdeauna realizat undeva de compania de asigurări în medie. Acest lucru înseamnă că, dacă 100 de persoane au o asigurare de incendiu, iar casa unei persoane se arde și o revendică, compania de asigurări va plăti cererea și va fi încă solventă. În cazul în care 20 de persoane au casele arzate, pot fi suficiente pentru a plăti toate creanțele, dar solvabilitatea poate fi în pericol. Dacă toate cele 100 de persoane depun o cerere de asigurare de incendiu, compania de asigurări ar intra în faliment. Dacă cererea medie pentru un anumit eveniment rămâne aceeași și trebuie să se facă bani pe baza acestei medii, atunci afacerea poate fi susținută atât timp cât acest lucru este adevărat. Dacă această medie crește brusc, atunci profitabilitatea ar scădea sau invers. Companiile de asigurări se vor strădui mereu să câștige bani. În ceea ce privește creanțele, depinde de câte creanțe există, cât costă și cine ajunge mai întâi la oala de bani. Clienții care fac creanțe mai întâi într-un grup de creanțe vor câștiga mai mulți bani decât media. Clienții care depun reclamații pot găsi că au rămas puțini bani pentru ei.
Risc și probabilitate
Întrucât o medie este abordată, riscul sau probabilitatea ca cineva să facă o cerere să fie examinat de o companie de asigurări pentru fiecare tip de eveniment - în acest caz un incendiu. Dacă probabilitatea unui eveniment este atât de scăzută, încât se întâmplă doar la fiecare 1000 de ani, atunci asigurarea nu poate fi valoroasă pentru client. Dacă un eveniment se întâmplă o dată sau de două ori în viață, este foarte probabil să fiți sigur de acesta. Fiecare eveniment va avea propria medie, motiv pentru care companiile nu vor acoperi anumite evenimente, dar nu vor avea nicio problemă să le acopere.
Suma unei cereri
A merge mână în mână cu probabilitatea și riscul ca un eveniment să se întâmple este cât costă un eveniment sau o cerere. Dacă vă asigurați de războiul nuclear și de fapt, un război izbucnește, daunele ar putea fi uriașe. Costul soluționării acestei creanțe ar putea fi suficient de mare pentru a absorbi toate activele companiei de asigurare. O întrebare de echilibru care trebuie pusă este "dacă există un război nuclear, o să supraviețuiesc? Voi avea grijă să am asigurare?" Răspunsul este probabil nu, deci asigurarea împotriva războiului nuclear nu este o idee grozavă. Dacă costul unei creanțe este mic, pot fi mult mai multe cereri cu puține probleme de a putea plăti pentru acestea.
Care sunt nevoile tale?
Nevoile se referă la nevoile dvs. reale ca client. Aceste nevoi reale ar trebui să fie cântărite împotriva temerilor tale sau a nevoilor percepute. Dacă credeți că veți avea un incendiu la fiecare 20 de ani, iar acest lucru se întâmplă în mod obișnuit în medie, atunci asigurarea de incendiu va fi o nevoie pentru dumneavoastră. Dacă persoana obișnuită are un incendiu la fiecare 100 de ani, dar ai tendința de a avea un incendiu la fiecare 20 de ani, atunci asigurarea de incendiu este mai mult necesară în comparație cu persoana obișnuită. Dacă aveți un incendiu la fiecare 100 de ani, iar persoana obișnuită are unul la fiecare 20 de ani, asigurarea nu va fi la fel de critică pentru dvs. ca pentru persoana obișnuită. Dacă credeți că este posibil să aveți un incendiu în casă, dar experiența dvs. arată că nu ați avut niciodată un incendiu la casă, nevoile dvs. sunt justificate pentru asigurare sau este paranoia? În schimb, asigurarea poate reprezenta, de asemenea, liniște sufletească. Chiar dacă nu veți avea nevoie să utilizați niciodată asigurarea, faptul că puteți dormi mai ușor ar merita doar pentru beneficiul psihologic de a nu fi nevoiți să vă faceți griji pentru un incendiu de casă.